گزارش : نشست مطبوعاتی فیلم "فقط خدا می بخشد" جدیدترین ساخته کارگردان فیلم "درایو"




ONLY god FORGIVES







«نیکلاس ویندینگ رفن» با فیلم «درایو» و بازیگر نقش اول اش، رایان گاسلینگ طرفداران زیادی پیدا کردند. و حالا پس از سپری کردن انتظارها هشتمین روز از جشنواره کن از فیلم جدید این کارگردان با نام « فقط خدا می بخشد » رونمایی شده است. نشست مطبوعاتی این فیلم با حضور نیکلاس ویندینگ رفن و دیگر عوامل فیلم و در غیاب رایان گاسلینگ برگزار شد.

خلاصه داستان « فقط خدا می بخشد »: جولیان (رایان گاسلینگ) به خاطر کشتن یک پلیس در ده سال پیش، به بانکوک تبعید شده است. او همراه برادرش در ظاهر یک باشگاه مشت زنی را می‌چرخاند و از آن به عنوان پوششی برای فعالیت‌های قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کند. این فعالیت‌ها توسط مادرش، جنا (کریستسن اسکات توماس) در فلورادیا اداره می‌شود. اما وقتی برادرش مرتکب قتل می‌شود، اوضاع برای جولیان سخت می‌شود. پلیس بانکوک پلیس بازنشسته‌ای با نام «چانگ» (به معنی فرشته انتقام) را برای بررسی این قتل انتخاب می‌کند. او حکم می‌دهد که پدر دختر کشته شده اجازه دارد برادر جولیان را بکشد. جنا وقتی از خبر کشته شدن پسرش مطلع می‌شود به بانکوک می‌آید و بر جولیان فشار می‌آورد تا چانگ را بکشد. جولیان چانگ را دعوت به یک مسابقه بوکس می‌کند و ...

نیکلاس ویندینگ رفن درباره نگارش فیلم نامه گفت: «من در یک فاز اگزیستانسیالیستی و پر از مشکلات بودم. من همیشه عصبانی بودم و نمی دانستم که چگونه با آن روبه رو شوم. در این لحظات شما به خدا روی می آورید. فیلمی که من ساختم درباره مفاهیم معنویت و عرفان است.»

کارگردان فیلم «فقط خدا می بخشد» به کاراکتر جولیان (با بازی رایان گاسلینگ) اشاره و عنوان کرد: «ایده داستان این بود که داستان مردی را روایت کند که به طور ناگهانی وارد سفری می شود که حتی نمی داند چه زمانی به پایان می رسد. او در اسارت مادرش است و برای آزاد کردن خودش از او، باید از راه خشونت عبور کند. جولیان زیاد صحبت نمی کند ولی زبان سکوت بیشتر از همه شاعرانه است. تصاویر و صداها بیشتر از دیالوگ می توانند احساسات ما را لمس کنند. بنابراین ما از حرکت و فضا برای توصیف کاراکتر اصلی فیلم استفاده کردیم.»

کلیف مارتینز آهنگساز «فقط خدا می بخشد» درباره موسیقی این فیلم صحبت کرد: «من فکر می کنم که در واقع موسیقی نمی تواند جایگزین دیالوگ بشود ولی من سعی کردم که داستان را از طریق موسیقی روایت کنم که موسیقی پاپ و واگنر تاثیر زیادی بر من داشتند. نیکلاس از من خواست که کار متفاوتی از فیلم «درایو» بسازم. من بیشتر به سمت فضای موسیقی فیلم های علمی تخیلی و ترسناک رفتم.»